26/06/2009

腎腫瘍 kidney tumor

長い待ち時間から開放される。
Being free from long wait.

医師「膀胱炎の方は白血球も下がって治っていますよ。ですがエコーの結果、、、」
Doctor: "Your white blood cells have decreased and your bladder infection is better but your result of ultra..."

私「左の腎臓に何か見つかったんですよね?」
I: "Something have found in my left kidney right?"

医師「あなたが察していた通りの結果です。左の腎臓に腫瘍が見つかりました。」
Doctor: "As you predicted, tumor was found in your left kidney."

私「それは薬を飲めば治るんですか?」
I: "Will it be cured by taking medicine?"

医師「ごめんなさい。手術しかありません。」
Doctor: "I am sorry. No other way except having surgery."

私「腎臓に腫瘍、、、手術しかないんですか。」
I: "Tumor in kidney...only surgery..."

眉間に皺をよせながら、今にも泣き出しそうな顔をする私。
I made face expression which I was almost bursting into tears.

医師「そんな顔しないの。早期発見なんだから。」
Doctor: "Don't be sad. It's an early detection."

頭の中が真っ白になった。簡単な話ではなさそうだ。
My head became white. It didn't seem easy.

医師「外来でまたCTを取りに来てね、その結果をまた外来で違う先生に聞いて下さい。」
Doctor: "Please come back for CT scan and then, Please hear from other doctor."

私「ありがとうございました。」
I: "Thank you so much."

帰宅途中に携帯からGoogle検索。「キーワード:腎腫瘍」
Google search on mobile on the way home. "Key word:Kidney tumor."

検索結果:腎臓に出来た腫瘍の90%が癌です。
Result of search: 90 percent of tumor in kidney are cancer.

癌。。。。。。
Cancer.....