21/10/2009

ピンクリボン Pink Ribbon


ピンクリボンキャンペーンの時期。
It's time for pink ribbon campaign.

マンモグラフィーなどの検診が勧められています。
Mammography test is recommended.

私は一度だけマンモを経験したことがあります。
I have experienced it once.

とにかく胸がまな板の私には無いものを無理に潰すので痛い、、、痛い、、、。
Person who have no boobs like me, it hurts so much!

男性でも乳がんは稀にあるらしく、マンモを受けた男性が笑いながらその痛さを話している場面を目にしたことも何度かありますが、笑い事ではないですね。
I saw some male who have experienced mammography talking about how painful it was with laugh, but it's not funny is it?

乳がんと言えば、食の欧米化のせいでかなり患者の人口が増加したとか。
Speaking of breast cancer, number of patients are increasing because of westernized food.

動物性脂肪がいけないらしく、やはりマクロビオティックを取り入れて正解だなと。
I was right to take macrobiotic into my life since animal fat seem like the cause.

世の中には本当に生き様がかっこよくてお偉い方がいらっしゃいます。
There are really respectable people whose way of living is so cool.

乳がんと闘う女医さんでシングルマザーの小倉恒子さん
Dr.Ogura who is a single mom woman doctor with breast cancer.

最近、偶然目にしたテレビで知りました。
I've got to know her through some TV program.

病と闘う姿もかっこいいのですが、肌もお綺麗でなかなか美しい方なのです!
The way she takes about her illness is cool but also, she's such a beautiful woman!

昔はガン患者というと暗〜いイメージしかないイメージを払拭出来る前向きな人材が増えて行くことは本当にステキなこと。
Cancer patient used to have really dark image but it's such a cool thing to have more patient with positive strong mind.

意外にも特に女性の方にそういう人が多い気がします。
It seem like there are more number of woman like that than men.

いざと言う時に本当に強いのは、女性なのかもしれません。
It might be woman who get strong when something happens in life.

女性に産まれて良かったということに気付きました。
I realized that I was happy to have born as a woman.